joi, 19 octombrie 2023

Stresul, Copii și GENDAI REIKI HO






Stresul, Copiii și GENDAI REIKI HO



În această postare vă prezentăm cauzele Stresului la copii, Simptoame acestuia, și metode de prevenire sau reducere a efectelor negative ale acestuia folosind 
1. Stresul copilăriei
Fiind cei care asigura suportul material şi au grija de tot, părinţii tind sa privească lumea copilăriei ca pe una fericită şi fără de probleme. Ce probleme ar putea avea, daca totul le este asigurat?
Destule ! Chiar şi copiii mici au griji şi simt stresul, mai mult decât ne putem imagina.

 Stresul, pe scurt, este rezultatul diferenței dintre cerințele sau dorinţele persoanei și abilităţile acesteia de a şi le satisface. Presiunile vin din afara (familie, prieteni, şcoală) dar de asemenea exista şi presiuni de natura interioara. Acestea pot sa fie mult mai importante deoarece noi ne auto-impunem nişte standarde şi de multe ori exista o discrepanţă intre ceea ce crede că ar trebui sa facem şi ceea ce facem de fapt.

Stresul afectează toată lumea care se simte depăşită de situaţie, inclusiv pe copiii:

  •  Un copil de 2 ani poate sa treacă printr-o stare de anxietate deoarece persoana de care are nevoie ca să-l ajute sa se simtă bine, adică mama sau tatăl, nu sunt aproape îndeajuns de mult.
  •  Cu cât copilul este mai mic, cu atât mai puternic este efectul separaţiei de cei dragi. 
  • Pe măsură ce copilul creşte presiunile academice (şcolare) şi sociale (in mod particular cerinţa de a intra în rând cu cei de aceeaşi vârstă) creează stres.
  •  Pe lângă aceasta părinţii, aparent bine intenţionaţi, adaugă fără să-şi dea seama stres suplimentar copiilor lor:
    •  De exemplu părinţii care au atins o poziţie importanta (pe scara profesionala sau sociala) au pretenţii ridicate de la copiii lor. 
    • În aceeaşi măsura copiii cărora le lipseşte o motivare din partea părinţilor pot sfârşi prin a fi frustraţi.
  • Nivelul stresului din viata copilului dumneavoastră poate fi ridicat şi de lucruri care nu se întâmpla în viata lui:
    •  Vă aude cum vorbiţi despre problemele dumneavoastră de la serviciu, cum vă faceţi probleme din cauza unei rude bolnave sau cum vă certaţi cu partenerul de viata în legătură cu problemele financiare? 
    • Părinţii trebuie sa fie atenţi cum discuta asemenea probleme când copilul este în apropiere deoarece copiii o sa fie influenţaţşi vor începe să își facă griji suplimentare.
  • De asemenea trebuie să luaţi în considerare factori importanţi precum boala sau divorţul. Stresul se amplifica în momentul în care aceşti factori se adaug presiunilor zilnice cărora copiii trebuie sa le facă fată:
    • Chiar şi divorţul cel mai amical este o experienţă dificila pentru un copil. Deoarece sistemul lor de siguranţă (părinţii) trece printr-o schimbare importanta s-ar putea ca ei sa simtă nevoia sa fie mai independenţi.
    •  Părinţii separaţi sau divorţaţi trebuie sa nu îi pună pe copiii în poziţia de a alege pe unul din ei sau să asiste la comentarii negative despre partenerul de viaţă. Părinţii trebuie sa acţioneze întotdeauna in interesul copiilor.

2. Recunoaşterea Simptoamelor

  • Nu este întotdeauna uşor să-ţi dai seama când copilul este stresat
    • Schimbări pe termen scurt ale comportamentului, cum ar fi:
      • Stări de spirit alternante,
      • Schimbări în programul de somn
      • Udarea patului pot fi indicatori de stres. 
    • Unii copii s-ar putea sa prezinte efecte fizice, cum ar fi dureri de stomac sa de cap.
    •  Alţii au probleme în a se concentra sau a-şi termina temele. Iar alţii devin retraşşi petrec o mulţime de timp singuri. 
    • Copii mici pot afişa semne ale reacţiei la stres
      • Suptul degetului
      • Mângâierea parului 
      • Scărpinatul nasului
    • Copii mai mari pot începe să mintă şi să lupte împotriva autorităţii.
.
3. Reducere stresului
Cum putem sa-l ajutam pe copil să facă față stresului ?:

  • Cel mai important element în ceea ce privește reducerea stresului este un corp sănătos. O bună nutriție și o odihnă îndestulătoare pot îmbunătății felul în care copilul reacționează la stres.
  • Foarte importantă este grija părintească:
    • Fiți la dispoziția lor dacă au nevoie sa vorbească sau au nevoie sa fie în aceeași camera cu dumneavoastră.
    • La orice vârstă timpul petrecut alături de copil este foarte important. Este dificil pentru unii oameni sa vină acasă după lucruri și să se așeze pe podea ca să se joace cu copiii, sau chiar să stea de vorba cu ei. Dar, prin toate mijloacele, rezervați-vă timpul necesar pentru a arata copilului cat este de important pentru dumneavoastră.
    • Ajutați-vă copilul sa facă față stresului vorbind cu el despre posibilele cauze. Împreună puteți găsi câteva soluții. Unele din ele ar fi sa mai reduceți din programul de după școală pentru ca ei să petreacă mai mult timp vorbind cu părinții sau profesorii, să aibă un program de exerciții fizice regulat sau chiar să țină un jurnal.
    • Puteți de asemenea sa va ajutați copilul anticipând situațiile potențial stresante și pregătindul pentru ele. De exemplu, spuneți din timp că are o programare la doctor , și vorbiți despre ce se o sa se întâmple acolo.


4. Institutul de Cercetări pentru Matematica Inimii din SUA precizează:
Stresul Emoțional și mediul în care trăiesc Copiii influențează foarte mult dezvoltarea Sistemului Nervos Central, a Capacității de Învățare și a Sănătății pe termen lung:

  • Necesitatea de a obține rezultate foarte bune la învățătura și Stresul la care sunt expuși copii este mult mai mare ca acum 10 ani.
  • Educația Copiilor acasă și la Școala trebuie să dezvolte pe lângă Capacitățile de Asimilare a Cunoștințelor șCapacitățile de Gestionare a Emoțiilor, Rezolvare a Conflictelor, Luare a Deciziei, Comunicare și Dezvoltare a Relațiilor Interpersonale.
  • Starea Emoțională și Sentimentele afectează Fiziologia Corpului, Funcționarea Creierului, Echilibru Hormonal, Sistemul Imunologic și Relațiile Interpersonale:
  • Când un Copil sau Adult, trăiește Emoții Stresante ( Teamă, Frustrare sau Anxietate) Sistemul Nervos Autonom ( care reglează peste 90% din Funcțiile interne ale corpului) operează mai puțin Coerent și Echilibrat.
  • Când Furtuna Mental-emoțională este Gestionată, crește Coerența Fiziologică și apare o stare de Optim pentru Învățare și Înțelegere alături de o Creștere a Clarității Mental-emoționale.
Cu toate că Structura de Bază a Creierului și Circuitele Neurale pentru Gestionarea Emoțiilor sunt realizate înainte de naștere, Experiența Copilului din primii ani de viață vor modela Circuitele Emoționale ale Creierului acestuia astfel:

  • Dacă Părinții acordă atenția cuvenită Sentimentelor Copilului și Răspund corespunzător Emoțiilor acestuia Circuitele Neuronale vor fi influențate Pozitiv;
  • Dacă Emoțiile Copilului întâlnesc Răspunsuri Indiferente sau Negative din partea Părinților, Circuitele Neuronale ale acestuia devin Confuze și Slabe.
  • Când Inima transmite Coerență Creierului se activează în acesta funcțiile Corticale și Sentimentele Pozitive care apoi sunt resimțite înapoi în Zona Inimii.


Stările Emoționale sunt Contagioase:

  • Când Zâmbim unui Copil el ne Răspunde cu un Zâmbet (chiar dacă nu ne cunoaște);
  • Când suntem Triști sau Supărați Copilul va Plânge ( exemplul Mamă-copil din mașină și dacă modelăm S2 asupra Copilului el nu se oprește din plâns,  dar dacă modelăm S2  asupra Mamei,  Copilul se va liniștii );
  • Când Mama Îngrijește cu Dragoste Copilul Variabilitatea Pulsului Mamei va sincroniza Variabilitatea Pulsului Copilului. Studiile arată ca 80% din Mame țin Copilul în Mâna Stângă ( indiferent dacă sunt Dreptace sau Stângace );
  • Când Părintele este Calm și plin de Dragoste și Grijă pentru Copil, un Model Coerent al Variabilitătății Pulsului este transmis Copilului;
  • Când Părintele este Stresat, Anxios sau Supărat, un Model Dis-armonic și Incoerent al Variabilitătății Pulsului este transmis Copilului.
Când o Persoană Atinge o altă Persoană ( sau este sub 1,5 m distanţă ) Semnalul Electromagnetic al Inimii celui care Atinge se regăseşte în Electroencefalograma celui Atins. Aceste descoperiri dau o nouă şi precisă Semnificaţie Conceptului de Contact Confortabil şi locului ocupat de Atingere. Atingerea este Primul şi cel mai Profund Mijloc de Comunicare şi Interacţiune dintre Părinte şi Copil:

5. Folosirea Instrumentelor REIKI oferite prin   SEVICIILE de SUPORT ANTISTRES la DISTANȚĂ  folosind  GENDAI REIKI HO și Managementul Activ al Stresului  pentru prevenirea și reducerea efectelor negative ale Stresului Copiilor:



A. La întemeierea Familiei:

  • Înainte de Căsătorie,  Ajutor REIKI la Distanță Săptămânal pentru Proiectul Căsătorie + Ajutor REIKI la Distanță de Grup pentru Copilul nostru și Viitorul lui Partener de Viață;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Nuntă și Luna de Miere;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Grupul format din cele 3 Familii (Tinerii Căsătoriți, Familia Soțului și Familia Soției);

B. Înainte de Conceperea Copilului:

  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Proiectul  Viitorul Copil ;
  • Armonizarea Dormitorului și o Sesiune REIKI Expandată la Dublu în fiecare Seară;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru eventualele Îngrijorări referitoare la Capacitatea de a Concepe și Crește viitorul Copil;
C. Pe timpul Sarcinii:

  • Armonizarea Zilnică a Camerei, Patului, Alimentelor și Eventualelor Medicamente Prescrise de Medic pentru Viitoarea Mamă, de către Practicantul REIKI Avansat (Nivel 2);
  • Ajutor REIKI la Distanță de Grup pentru Familie ( Soț, Soție și Eventual ceilalți Copii );
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Proiectul Nașterea Copilului 
  • Ajutor REIKI la Distanță  pentru Îngrijorările Mamei față de Sarcină sau Naștere ( în special la Prima Sarcină );
  • Sesiuni Expandate REIKI Zilnice atât la Dublu ( între cei 2 Parteneri ) cât și Simple făcute de Viitoarea Mamă, cu Timp Suplimentar pe pozițiile Față 1 și 2 + Spate 3 și 4;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Viitoarea Mamă făcute de Rețeaua de Suport constituită Special pentru acest Proiect Sarcina și Copilul (de către Părinții și Prietenii familiei );
  • Creșterea numărului de Sesiuni Expandate și Directări Zilnice pe Timpul și După Eventuale Stresuri Fizice, Emoționale sau Mentale ale Mamei, sau în urma descoperirii unor Eventuale probleme de Sănătate ale Mamei sau Viitorului Copil;
  • În cazul existenței unor Probleme de Sănătate la Copii sau Adulți se vor face Ajutor REIKI la Distanță pentru Evenimentele apărute pe Timpul Vieții Intrauterine a acestora (provocate de Stresuri Fizice, Emoționale sau Mentale ale Mamei lor apărute pe timpul Sarcini );


D. Momentul Naşterii:

  • Armonizarea Salonului și Patului pe timpul Travaliului de către Practicantul REIKI Avansat (Nivel 2) prezent la naștere;
  • Folosirea Combinația de Simboluri Universale 3 X (S2+S1) + 1 X(S3+S1) pe timpul Travaliului și Nașterii de către Practicantul REIKI Avansat (Nivel 2) prezent la naștere;
  • Ajutor REIKI la Distanță în Grup ( la aceeași Oră ) pentru Naștere ,  făcute de Rețeaua de Suport a Viitoarei Mame;
  • Ajutor REIKI la Distanță în Grup și Sesiuni REIKI Expandate pentru Copil și Mamă după Naștere;
  • Armonizarea Alimentelor, Lichidelor ( inclusiv a Apei pentru Îmbăierea Copilului ) și eventual a Medicamentelor prescrise Mamei și Copilului;
  • Continuarea Ajutorului REIKI la Distanță în Grup și a Sesiunilor Expandate pentru Copii Născuți Prematur sau cu Probleme la Naștere până la restabilirea stări de Sănătate;


E. În Copilărie:

  • Ajutor REIKI la Distanță Zilnic pentru Familie;
  • Armonizarea de mai multe ori pe Zi a Camerei și Pătuțului Copilului, precum și a tuturor Alimentelor, Lichidelor, Obiectelor de Îmbrăcăminte și a Eventualelor Medicamente destinate Copilului;
  • Aproprierea de Copil și Joaca cu el numai după ce Părinții, Rudele sau Prietenii și-au Făcut o Sesiune REIKI Expandată Personală;
  • Folosirea Aplicării Expandate a Mâniilor pe Zonele de Disconfort ale Copilului și a Combinației de Simboluri Universale 3 X (S2+S1) + 1 X(S3+S1) pe timpul Durerilor Acute;
  • Sesiuni REIKI Expandate Zilnice Mamei și Copilului + Ajutor REIKI la Distanță în Grup pentru Copil de către Rețeaua de Suport;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Eventualele Evenimente care au Marcat Mama sau Copilul și pentru Eventualele Îngrijorări ale acestora referitoare la anumite Proiecte Viitoare ( Grădiniță, Călătorie, Tratament , Intervenție Chirurgicală, Divorț sau Decesul unei Persoane Apropriate );
  • Ajutor REIKI la Distanță de Grup pentru Copil, Grupa și Educatorii lui;
  • În cazul existenței unor Probleme de Sănătate la Copii sau Adulți se vor face Ajutor REIKI la Distanță Pentru Evenimentele apărute pe Timpul Copilăriei acestora ;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Proiectul  Prima Zi de școală a Copilului 

F. Pe timpul Şcoli:

  • Sesiuni REIKI Zilnice făcute Copilului înainte de Culcare;
  • Armonizarea Zilnică a Camerei și Patului Copilului, precum și a tuturor Alimentelor, Lichidelor, Obiectelor de Îmbrăcăminte și a Eventualelor Medicamente destinate Copilului;
  • Armonizarea Zilnică a Camerei și Locului în care Copilul își face Temele;
  • Ajutor REIKI la Distanță de Grup pentru Copil, Clasa și Profesorii lui;
  • Ajutor REIKI la Distanță pentru Proiectele Viitoare ( Lucrări Scrise, Examene, Tabere, Concursuri sau Olimpiade Școlare );
  • Asigurarea Odihnei La Prânz ( cu Folosirea Sesiunii Simple de către Copil ) atât în Zilele Lucrătoare cât și în cele Libere;
Detalii interesante și Sinergice cu cele prezentate mai sus le găsim și la Dr. Bruce LIPTON în: 
PRECIZĂRI: 
Informațiileprezentate pe acest BLOG nu exclud şi nu înlocuiesc Diagnosticul, Tratamentul sau Procedurile Medicale. 
GENDAI REIKI HO nu folosește controlul mental, concentrarea, vizualizarea, diagnosticul, regimul alimentar sau fitoterapia în cadrul nici unuia din cele 4 Nivele. 
Recomandările şi folosirea Zilnică a Instrumentelor REIKI asigurate la Distanță prin SSASRD  oferă următoarele avantaje: 
  • La persoanele Sănătoase:
    • Cresc Capacitatea de Concentrare. Intuiția și Creativitatea;
    •  Reduc necesarul de medicamente sau intervenții medicale prin efectele lor profilactice;
    • Asigură Prelungirea Vieții Active;
  • La persoanele Bolnave se vor combina Sinergic cu Tratamentele sau Procedurile Medicale (stabilite de Medicul de Familie, Medicul Specialist, Psihiatru sau Psiholog) amplificând efectele benefice, diminuând efectele secundare şi eliminând riscul apariției efectelor paradoxale, prin restaurarea necesarului Energiei de Homeostazie (consumată de stres). 

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.